Tuesday 2 July 2013

Bedak Tate Tanaka



Assalamualaikum semua

Sekarang nie dah meletup pulak bedak sejuk dari Myanmar atau di sebut bedak tanaka.. Bedak nie memang mujarab untuk rawatan jerawat..Bedak nie bau lemon, sejuk je rase bile pakai..kalo cuci muka pon rase licin je..daki-daki pon boleh tanggal time kite gosok nak cuci muka..memang best!! Boleh pakai waktu siang sebagai foundation atau waktu malam sebagai bedak sejuk..tapi saya suka pakai waktu malam dan keesokannya baru basuh..kene rajin gunakan untuk mendapatkan kulit yang gebu..

Boleh di gunakan untuk semua jenis kulit berjerawat, sensitif, normal semua golongan..Sesuai untuk lelaki dan wanita..dewasa dan kanak-kanak

CARA GUNA : 

  * Untuk jadikan sebagai foundation cuma sapukan bedak tanaka secara nipis dan rata ke seluruh wajah menggunakan jari atau span muka.



* Tips: Renjiskan sedikit air pada wajah sebelum dicalit bedak agar sapuan licin dan nipis



* Untuk jadikan sebagai bedak sejuk cuma basahkan jari atau ambil sedikit bedak tanaka, letakkan ke dalam piring. Campurkan ia dengan sedikit air (usah terlalu pekat/cair), kemudian sapu kan ke wajah. Biar kering 30 minit sebelum di scrub/cuci. Boleh juga di pakai sepanjang malam sewaktu tidur sebelum dicuci keesokannya.



Penggunaan bedak sejuk makin dilupai dengan kehadiran pelbagai jenis krim rawatan..
namun kini ia kembali diminati..kaedah menghapuskan jerawat, bintik-bintik hitam/putih secara ramuan tradisi, asli dan semulajadi..tiada cela, kulit gebu mulus seakan bayi :)

CARA PAKAI :
1. Bedaknya padat so ambik sikit kat tangan
2. Add 5 titik air (jangan cair sangat)
3. Cairkan bedak tersebut
4. Ratakan pada seluruh wajah seperti masker

  
Nampak seperti kita memakai bedak sejuk. Boleh diratakan ke muka dengan menggosoknya sehingga rata seperti kita memakai bedak. Adalah lebih baik bagi orang yang berjerawat memakainya dengan tebal di muka pada waktu malam seperti memakai MASKER.



1 pcs - RM 20 (FREE Postage)
* mengecut dan menghapuskan jerawat
* menanggalkan sel2 mati, melembut serta menghaluskan kulit
* memudarkan parut serta mencerahkan kulit
* melindungi dari sinar UV matahari (sapuan nipis as a foundation) juga mengurangi tanda2  penuaan awal seperti kedutan halus dan jeragat
* menyejukkan kulit (akibat cuaca panas/terik/demam) dan mengawal lebihan minyak di kulit wajah
* mampu menyelesaikan masalah kulit bukan sahaja di muka tapi boleh digunakan satu badan.

Bedak ni memiliki haruman yang menyegarkan..
 
----------------------------
ORDER SEKARANG
----------------------------
Untuk pembelian:

-->SMS/Whatsapp ke 012-3160944 (sue)






2 comments: